BENU Terviseblogi

Kas C-vitamiinist on külmetuse korral päriselt kasu?

Sageli soovitatakse immuunsüsteemi turgutamiseks viiruste perioodil teha üks korralik C-vitamiinikuur. Tegemist on organismile väga olulise vitamiiniga, aga kas see aitab ka haigusi tõrjuda?

Immuunsüsteem vajab aeg-ajalt tuge

C-vitamiin on inimorganismile vajalik vastupanuvõime tõstmiseks ning näiteks kevadväsimuse ja suurema stressi peletamiseks. Pinge ja väsimus vähendavad organismi võimet erinevate haigustekitajatega võidelda ja seepärast on oluline jälgida, et keha saaks kätte kõik olulised vitamiinid. 

C-vitamiin on immuunsüsteemi ressurss

“C-vitamiin on antioksüdant, mis toetab tervist ning aitab tõepoolest haiguseid ennetada,” räägib Benu proviisor Darja Molotskova. C-vitamiini leidub palju mitmetes toiduainetes nagu tsitruselistes, kiivis, tomatis, brokolis ja lehtkapsas, aga seda võib vajadusel võtta ka toidulisandina juurde. 

Külmetuse korral aitab C-vitamiin organismil sellega paremini võidelda ning kiiremini taastuda. “Samuti avaldab C-vitamiin positiivset mõju südame-veresoonkonna tööle ning vähendab kolesterooli sisaldust veres,” lisab proviisor.  

Immuunrakud sisaldavad suures koguses C-vitamiini, mida organism põletikuliste protsesside korral kiiresti kasutama hakkab. “See tähendab, et C-vitamiini peab organismis olema piisavalt nii haiguste ennetamiseks kui nendega toime tulemiseks,” selgitab Molotskova. “Samuti aitab C-vitamiin kiirendada mitmeid paranemisprotsesse, näiteks haavade paranemist.” 

Külmetuse või haiguse korral võib teha C-vitamiinikuuri. Selleks võib võtta kas 1000 mg C-vitamiini päevas või viis korda päevas 200 mg. Kuur ei tohiks kesta kauem kui 10 päeva järjest. 

Märksõnad: , ,

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.