Kui möödunud aastal pälvis BENU Top Tööandja edetabelis 7. koha, siis tänavu tõusti kahe koha võrra veelgi kõrgemale. Tamro Eesti ja BENU frantsiisiapteekide personalijuhi Ulvi Parksepa sõnul on apteekril ühiskonnas väga oluline roll, mistõttu on ka nende töö tunnustamine väga olulise tähtsusega.
Oluline on jagada inspireerivaid lugusid
Kui eelmisel aastal tuli koht esikümnes meeldiva üllatusena, siis Ulvi Parksepp kinnitab, et sel aastal ootas ta uuringu tulemusi suure elevusega. “Kuna oleme viimasel aastal suurt tähelepanu tööandja brändingu arendamisele, siis lootsin, et selle mõju on näha. On suur au olla ühes pingereas teiste tuntud kaubamärkide ja heale teenindusele suurt rõhku seadvatele ettevõtetele,” kinnitas ta.
Kuid millele kõrgendatud tähelepanu pööratakse? Personalijuhi sõnul tagavad apteegi külalisele imelise kliendikogemuse professionaalsed ja toredad BENU apteekide töötajad, ent seejuures mängib rolli ka BENU brändi tuntus ja järjepidev töö tööandja kuvandiga (employer branding), millele viimasel ajal kõrgendatud tähelepanu on pööratud.
Seejuures peab BENU tähtsaks näiteks nähtavust sotsiaalmeedias ja toredate BENU apteekrite lugusid elust enesest, mis ka paljudele inimestele korda lähevad. “Mul on alati eriline rõõm jagada artiklit, kus apteeker uhkusega räägib oma ametist ja BENU apteegis töötamise plussidest,” märkis ta.
Lisaks teeb BENU tihedat koostööd apteekri haridust pakkuvate asutustega ehk Tartu Ülikooli farmaatsiainstituudi ja Tallinna Tervishoiukõrgkooliga. “Samuti korraldame regulaarselt BENU apteeke tutvustavaid üritusi, anname välja stipendiume ning panustame õpperuumi kaasajastamisse.” Sellele annavad omakorda veel hoogu koolitused ja apteekide vahelised ühisüritused ning erilise panusega silma jäänud kolleegide tunnustamine.
Kui apteekril on soov ja ambitsioon saada mõne apteegi juhatajaks, saab selleks läbida eraldi BENU õppeprogrammi – et eneseteostus on paljude inimeste jaoks oluline, saab tööandja selle soovi täideviimisse edukalt panustada. “Samas annavad töötajatele hoogu ja indu erinevad koolitused ja ühisüritused, kus kolleegidega kokku saadakse ja mõtteid jagatakse,” leidis ta.
Tööandja loob usaldust
Kuna apteeker on sageli esimene, kelle poole inimene oma tervisemurega pöördub, on tegemist ametiga, mille rolli ei saa tervishoiuvaldkonnas kindlasti alahinnata. Parksepp kinnitab, et apteekrid on õigustatult oma ameti üle uhked, mistõttu on oluline, et ka tööandja seaks ametikoha väärtuse kõrgele.
Siiski ei erine apteegitöötaja ootused tööandjale kuigi palju mõnest teisest ametikohast – tähtis on olulise info õigeaegne liikumine ning inimlik märkamine, olgu selleks apteegi juhataja, frantsiisikonsultant või personalijuht. “Võimalus personaliosakonnast nõu küsida ja arutleda nii töötajaid puudutavate küsimuste kui ka igapäevaste väikeste murede lahendamise teemal on ääretult oluline,” lisas Parksepp. Sellist usaldust soovib BENU ka luua ja töötajate suhtes hoida.
“Mulle on öeldud, et väga tähtis on teadmine, et “tagala on hästi kindlustatud” – see tähendab, et vajadusel saame alati koos nõu pidada ja otsida parimat lahendust. Keegi pole jäetud muredega üksi. Seejuures on väga oluline ka vastastikune usaldus – püüan ise ka alati olla apteegi juhatajate koosolekutel kohal ning jagada uudiseid personalivaldkonnas ning veeta kasulikku aega, et teada saada muredest, rõõmudest ja uudistest,” kirjeldas ta.
Apteekri ameti heas mõttes promomine kuulub BENU tööandja brändingu eesmärkide hulka ka tulevikus. “Jätkame kindlasti apteekri ameti väärtuse tutvustamist nii apteegikülastaja, abiturientide kui ka ühiskonna vaates,” kinnitas Parksepp. Samuti on soov tugevdada juhtimis- ja töökultuuri, et olla eeskujuks ka teistele. “Miks mitte olla järgmisel aastal Top Tööandja edetabelis veel kõrgemal kohal!”