Stebby heaolublogi

Ära pane reisi ajaks tervist pausile! Kuidas hoida kodust kaugel keha trimmis ja enesetunne hea? 

Kui oled harjunud leidma igas päevas hetke enda jaoks, ära murra rutiini ka reisil viibides. Võimaluse lõõgastushetkeks leiab kindlasti.Foto: Shutterstock

Suvehooaeg ei ole veel läbi ning kindlasti on paljud on mõlgutanud mõtteid reisist piiri taga või meie kaunis Eestis, et üle pika aja jälle mõneks hetkekski keskkonda vahetada. Kuidas tunda end reisil hästi ning samas teha seda nii, et sa ei ohverda oma füüsilist vormi või tervislikku eluviisi?

Toome välja mõned nõuanded, kuidas ka kodust kaugel hoida keha trimmis ja enesetune hea, et energiat jätkuks igaks päevaks. 

Kõigile tuttav treening – jalg jala ette

Reisides on tihti mugav liigelda sihtkohtadesse takso või mõne teise transpordivahendiga. Kui sihtpunkt asub vaid pooletunnise jalutuskäigu kaugusel, tasub võimalusel siiski ühenda tervis ja kultuurijanu ning minna kohale jalgsi.

Jalgsi ringi liikudes annad endale suurepärase võimaluse ümbruskonda avastada ning märgata detaile, mis auto või bussiga ringi tuhisedes jääksid silmale püüdmatuks. 

Kõndimise juurde võta teadmiseks kaks väikest nõuannet. Number üks – trepid ei ole vaenlased. Puhkus peab olema küll lõõgastumiseks, kuid trepid ei ole enamasti midagi vallutamatut ja aitavad kaasa aktiivsuse suurendamisele. Seega eelista liftile treppe ning põletad nii lisakaloreid.

Teine hea võimalus liiklemiseks on laenutada jalgratas ning olla enda teekonna peremees. Jalgratas võib olla tihtipeale kiirem kui takso või ühistransport ning viib sind lähemale kohtadele, kuhu autoga ei ole võimalik saada. 

Vesi on A ja O

Joogivesi on reisides parim kaaslane, eriti kui oled teekonnal võtnud sihi troopilistesse ilmakaartesse.

Kuna pudelivesi võib olenevalt piirkonnast olla küllaltki kallis või kättesaamatu, haara enne minekut kaasa enda joogipudel. Sellisel juhul ei pea sa sõltuma kohalikust olukorrast. Kokkupandav pudel või jahutav termospudel võib päästa päeva, sest pidevas liikumises olles võib keha vähest vee tarbimist märgata liiga hilja. Selelga aga võib kaasneda halb enesetunne või mõni muu terviseprobleem.

Lisaks aitab vee joomine ennetada ka reisidel tihti ette tuleevat ülesöömist. Seda, kui palju vett peaks päeva jooksul tarbima ning kas vana hea soovitus “kaks liitrit päevas” on puhas jama või tuline tõde, saad lugeda SIIT.

Toitu vastavalt enesetundele

Palju reisimist tähendab palju liikumist, mis toob kaasa suure energiakulu ning sellega omakorda kaasneb oht süüa liiga vähe või vastupidi – liiga palju.

Turismipiirkonnas on lihtne avastada end mõne õdusa restorani või pitsakohviku eest, kus lai valik kõike head ja paremat. Siiski tuleb enne tellimist mõelda enda enesetundele ning päevasele kalorivajadusele.

Tunneta oma keha ning naudi head ja kvaliteetset toitu pikemalt, sest nii annab organism õigel ajal märku, kuna on aeg lõpetada. Kuigi puhkus on vabaks laskmise aeg, siis mõne lisakiloga naastes võid oma otsuseid hiljem kahetseda. 

Lisaks võiksid haarata päevasele tuurile minnes kaasa midagi kerget näksimiseks. Selleks sobivad pähklid, puuviljad või mõni batoon, et väsimuse korral oleks lihtne energiavarusid täiendada.

Kui toitumine on sulle oluline, kuid ideed tervisliku toitumise osas otsas, siis Stebby keskkonna toitumisnõustajad loovad sulle spetsiaalse kava, mida saad ehk reisil olleski järgida. Vaata pakkumisi SIIT.

Hommikusöök annab energiat liikumiseks

Enne pikka päeva seiklemist või isegi rannal lesimist on mõistlik süüa üks korralik hommikusöök.

Kuigi kodus ei pruugi sa hommikuti süüa, siis kogu päeva ringi matkates võib puudulik hommikusöök jätta tugeva jälje. Nagu öeldakse, on hommikusöök päeva olulisim osa!

Haara spordijalatsid  alati kaasa

Kui oled aktiivse eluviisiga, siis paki alati reisile kaasa ka spordiriided. Kunagi ei tea, kas ja millal tekib võimalus tegeleda oma lemmikspordiga unikaalses ja uues kohas.

Pea meeles, et isegi hotellituba pole piiriks, kui soovid end mõne lihtsa HIIT treeningu või isegi joogaga vormis hoida. Kui oled sattunud mõne veekogu äärde, siis ujumine on üks parimaid võimalusi lihaste lõdvestamiseks ja kogu keha üldtreeninguks. Reisil treenides saad nõnda klaarida oma mõtteid kohas, kuhu sa ei pruugi enam kunagi naasta.

Nagu toitumise puhul, saad ka treenimise targalt sättimiseks alati nõu ja treeningkavasid küsida eksperdilt, et ükski trenn vahele ei jääks. Vaata lähemalt Stebbyst SIIT

Leia päevas aega iseendale

Reiside eesmärk pole alati vaid ringi tuhiseda. Kui oled harjunud leidma igas päevas hetke ka enda jaoks, ära murra rutiini ka kodust eemal viibides.

Olgu selleks vajalik venitamine või hoopis puhkehetk raamatuga – tegele endale olulisega, mis on alati sinu päevaga kaasas käinud. Nii on naastes lihtsam uuesti rutiinile ümber lülituda. 

Planeeri asju ette ja tee eeltööd

Uuri oma sihtkoha kohta välja kogu informatsioon, mida vajalikuks pead. Mõtle korraks isegi väikestele asjadele. Kas hotellis või lennujaamas on jõusaal? Millised on parimad sportimisvõimalused? Kus pakutakse kohalikku ja värsket toitu? Millised on võimalused rattaga liiklemiseks?

Liigne planeerimine võib tekitada stressi, kuid teadmine võimalustest võib anda vabaduse teha päeva jooksul pisikesi kõrvalepõikeid, et võtta reisist maksimum. 

Ära üle pinguta

Lõpetuseks aga aegumatu tõde. Tunneta alati oma keha ning ära kurna end üle. Puhkus on siiski lõõgastumise ja avastamise aeg ning kõike ei saagi ühe korraga korda saata. Tee oma puhkusest meeldejääv sündmus, et naasta tööle värske ja energilisema. 

Kui otsid seiklusi Eestis või teistes Baltikumi riikides, siis suurima valiku lõõgastusi ja unikaalseid ning aktiivseid tegevusi leiad Stebby keskkonnast.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.