Hea nõuanne

Füsioterapeut soovitab: kuidas valida mõõdukas treeningkoormus?

Aktiivsema eluviisiga inimesed kõndimisega üldiselt vajalikku treeningintensiivsust ei saavuta.Foto: Shutterstock

Rubriiki toetab

Põhja-Eesti Regionaalhaigla füsioterapeut Taavi Metsma jagab Regionaalhaigla kodulehel soovitusi, kui palju ja milline füüsiline aktiivsus on tervisele kasulik.

Taavi Metsma rõhutab, et aktiivne liikumine tagab parema unekvaliteedi, annab rohkem energiat, hea tuju ning vähendab riski haigestuda näiteks diabeeti ja südamehaigustesse. Parema tervise tagamiseks peaks täiskasvanud inimene nädalas tegema vähemalt 150 minutit mõõduka intensiivsusega aeroobset treeningut, mis paneb südame ja hingamise kiiremini tööle. Lisaks tuleks nädalas vähemalt kahel korral teha suurematele lihasgruppidele jõuharjutusi. Kui need normid on täidetud, siis on ka tervis märksa parem.

Mõõdukaks aeroobseks treeninguks sobib näiteks jooksmine, rattasõit, aga ka trepist kõndimine või aiamaal rassimine. Seejuures toob füsioterapeut välja, et aktiivsema eluviisiga inimesed kõndimisega vajalikku treeningintensiivsust ei saavuta. 

„Kui suudad tegevuse ajal vabalt rääkida, siis see on kerge intensiivsusega aeroobne tegevus. Kui hakkad higistama, ähkima, sul on raske sõnu välja öelda, sa ei saa üldse laulda, siis see juba on mõõduka intensiivsusega aeroobne tegevus,“ selgitab Metsma. 

Taavi Metsma näitab koos Regionaalhaigla juhatuse esimehe Agris Peeduga Regionaalhaigla videos ka ette, kuidas hõlpsasti metsa all trenni teha.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.