Hea nõuanne

Toitumisterapeut annab nõu: kuidas pühadeaeg tervislikult mööda saata

Pärast pühadesöömaaega võib tekkida kiusatus diivanile kerra tõmmata, kuid tegelikult aitab seedimisele kaasa hoopis see, kui teed väikse jalutuskäigu.Foto: Shutterstock

Rubriiki toetab

Jõuludel ja aastavahetusel kiputakse tihtipeale üle sööma – pidudel ja pereringis toimuvatel koosviibimistel süüakse liiga palju erinevaid toite, mida muidu võib-olla igapäevaselt ei tarbita.

See tekitab seedesüsteemile lisastressi, mille tulemuseks võivad olla sellised sümptomid nagu kõhulahtisus või –kinnisus, kõrvetised ja puhitused. 

Via Naturale toitumisterapeut Sirli Kivisaar annab nõu, kuidas pühadeaeg võimalikult tervislikult üle elada.

Müts pähe ja õue jalutama

Kuigi pärast pühadesöömaaega võib tekkida kiusatus diivanile kerra tõmmata, siis tegelikult aitab seedimisele kaasa hoopis see, kui paned mütsi pähe, salli kaela ning teed väikse jalutuskäigu.

Kergemate füüsiliste harjutuste tegemine võib samuti aidata seedimist soodustada.

Eriti problemaatilised võivad olla sellised toidud, mis sisaldavad rohkelt gluteeni, piimatooteid, transrasvu või suhkruid. Seega võiks püüda selliste toitudega piiri pidada! 

Abi võib olla ka toidulisanditest

Et vähendada seedimisele tekkivat koormust, võib võtta lisaks ka mõningaid toidulisandeid.

Kasu võib olla seedeensüümidest, mis aitavad suhkruid, süsivesikuid, valke ja rasvu lagundada – need on identsed seedeensüümidega, mida meie keha ka ise toodab.

Otsi toidulisandit, mis sisaldaks laia valikut erinevaid ensüüme, mis aitavad seedimist parandada ja  toime tulla selliste sümptomitega nagu refluks ja puhitused.

Lisaks sellele võivad ärritatud soole sündroomi leevendamisel abiks olla ka probiootikumid,  mis sisaldavad hoolikalt valitud bakteritüvesid.

Organismi saab puhastada toiduga

Ka keha detoksifikatsiooni ehk puhastumismehhanismide toetamiseks toiduga ei pea ootama uue aastani, ka sellega võid alustada juba jõulude ajal. See vähendab võimalust kaalus juurde võtta ja väsimustunnet.

Rohelised aedviljad ja puuviljad sisaldavad rohkesti erinevaid toitaineid ning aitavad kaasa raskete toitude ja alkoholi detoksifikatsioonile.

Smuutid, mis sisaldavad lehtkapsast (kale), spinatit, brokolit ja õunu on hea viis, kuidas kindlustada kehale detoksi jaoks vajalikud toitained. 

Kui sul pole kodus parasjagu rohelisi köögivilju või tahaksid smuuti toimet veel võimsamaks muuta, võid sellesse lisada mõnd detoksifikatsiooni soodustavat pulbrit, mis sisaldab organismi puhastumist toetavaid taimi.

Kui sa ei ole smuutide sõber, võid teha endale rohelist salatit või lisada suppidele rohelisi köögivilju ja koriandrit  – viimane sisaldab rikkalikult organismi puhastumist toetavaid fütotoitaineid.

Ka artišokk ja kurkum on väga kasulikud sapivoolu suurendamisel ja aitavad seeläbi kehast neutraliseeritud toksiine väljutada.

Kui soovid oma organismile veel lisatoetust, võid juurde võtta toidulisandit, mis sisaldab erinevaid puhastumist soodustavaid ja maksa toetavaid taimi (samuti näiteks artišokki ja kurkumit või võilillejuurt ja takjat).

Oled sa GEENIUS, RIKAS või PRO? Vali sobiv tellimus siit.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.