Hea nõuanne

Viis head soovitust, et kaalulangetamine kulgeks edukalt

Foto: Shutterstock

Rubriiki toetab

Tervise- ja ilulaen
Bigbank efektiga
Vaata lähemalt

Sageli võetakse kaalu langetamise tee ette suure hurraga, kuid ei mõelda sellele, mil moel ihaldatud kaal hiljem ka püsima jääks. Häid nõuandeid, kuidas astuda kaalulangetamise teel sammuke selle poole, et kaotatud kilod tagasi ei tuleks, jagavad Via Naturale toitumisterapeudid.

Vähenda isusid

Selle asemel, et kaloreid kokku lugeda, keskendu õiget tüüpi toidu söömisele. Töötlemata, suhkruvabad terviktoidud on parim valik maitsvate ja rahuldust pakkuvate einete loomiseks.

Kuidas kõlab näiteks mõte hommikusöögist, mis sisaldab munaputru, praetud seeni ja tomateid? Kui aega on vähe, siis aitab ka kausitäis müslit ilma lisatud suhkruta koos kiudainerikaste linaseemnetega luua pikaks ajaks täiskõhutunde.

Eined, mis sisaldavad kiudaineid, valke ja natuke tervislikke rasvu, aitavad täita toitainevajaduse ning hoiavad samal ajal veresuhkrutaseme ühtlasena, tagavad pikaks ajaks täiskõhutunde ning peletavad isusid. Ning kuigi suhkrurikkad ja rafineeritud toiduained annavad kiiresti energiat, tõuseb veresuhkur nende tarbimise tagajärjel järsult ning üsna pea ka langeb kiiresti, mille tõttu tekib väsimus. Ja siis ihkad juba järgmist magusat snäkki!

Stimulandid nagu kohv ja tee mängivad samuti veresuhkru tasemega. Sedasi on lihtne langeda ohtlikku lõksu, mille tulemusena ihaldad pidevalt kohvi või teed koos maiustustega. Seega tasub hommikune kohv asendada mõne taimeteega (näiteks piparmündi- või fenkoliteega) või rohelise teega.

Isude vähendamiseks tasub lisaks tarbida mineraali kroomi koos tsingi, magneesiumi ning lagritsajuure ja kaneeliga, et stabiliseerida veresuhkru tase.

Söö pähkleid

Tihti arvatakse, et kaalulangetajad ei tohiks mingil juhul pähkleid süüa. Hiljutised uuringud näitavad aga, et pähklite mõju küllastus- ja täiskõhutunne tekkimisel kaalub üles nende kõrgema kaloraaži.

Küllastustunne tekib tõenäoliselt pähklite suurest kiudainete- ja valgusisaldusest. Kui süüa vahepalaks väikeses koguses röstimata mandleid, aitab see tekitata küllastustunnet, nii et hiljem ei teki isu rasvarikaste toitude järgi.

Pähklid sisaldavad oomega 3 ja 6 rasvhappeid, mis tegelikult soodustavad rasvapõletust. Tervislik vahepala, mis sisaldab mandleid, seemneid ning mahlast õuna või pirni aitab vähendada isu suhkrurikaste snäkkide järgi ning püsida kaalulangetamisega õigel rajal.

Kontrolli koguseid

Kui sa oled harjunud sööma rohkem kui vajad, võib magu välja venida ja seetõttu tekkida pidev nälg, isegi kui sööd normaalse portsjoni toitu. Seega on hea süüa korraga väikseimaid koguseid ja nautida toidukordade vahel väikseid ja tervislikke snäkke, kui võimalik.

Kombineerides tervislikke valguallikaid nagu kala, kana, kalkunit, mune, läätsi ja ubasid, kitsejuustu või kodujuustu aedviljade ning väikese koguse liitsüsivesikutega (pruuni riisi või kinoaga), on võimalik vältida järske näljasööste.

Mõista oma eesmärke

Ülesöömine ei ole tihti kuidagi näljaga seotud. Katsu jälgida, kuna ja mis põhjustel kipud toiduga liialdama. Niimoodi saad oma toitumisharjumused paremini kontrolli alla.

Üks võimalus on pidada 1–2 nädala jooksul toidupäevikut, pannes kirja kõik, mida sööd ja millised emotsioonid ja tunded sind seejuures valdavad. Kui tunned end väsinuna või oled stressis, võib tekkida isu rammusate, rasvaste toitude järgi ning kalduvus üle süüa.

On oluline mõista, et stress mängib kaalulangetamise juures väga olulist rolli. Stressi korral võib vajadusel lisaks kasutada teatud ravimtaimi ning vitamiine – B-vitamiinid ja magneesium aitavad vähendada ärevust ja toetavad normaalset neerupealiste tööd.

Hakka liikuma

Regulaarne füüsiline treening ei ole oluline mitte üksnes kaalulangetamiseks, vaid ka parema enesetunde tagamiseks ning stressi leevendamiseks. Koormust tuleks tõsta järk-järgult ning mõistlikult.

Treeningute efekti aitab suurendada konjugeeritud linoolhappe (CLA) tarvitamine toidulisandina, sest see aitab vähendada keharasva ja ning suurendada lihasmassi. Rasvapõletamiseks on parim kombineerida lihastreeningut madala koormusega harjutustega nagu ülesmäkke kõnd, ujumine või rattasõit.

Oled sa DigiPRO või Geenius? Vali sobiv tellimus siit.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.