Jalgade tervis

Kõnni terviseks: 7 soovitust, et jalutuskäigud mööduks villide ja valuta

Foto: Shutterstock

Rubriiki toetab

Teva
Paremate päevade nimel
Tutvu meie tegevustega!

Regulaarne kõndimine tugevdab südant, vähendab haiguste (muuhulgas ka näiteks dementsuse) tekkimise riski, tõstab energiataset, parandab immuunsust, võitleb ärevuse ja depressiooniga, toniseerib jalgu ja tagumikku ning aitab kaalulangetamisel. Väiksest ja lihtsast asjast kasu kui palju, kas pole?

Vaatamata kõigile kasulikele asjadele võib kõndimine aga tekitada ka probleeme, eelkõige selliseid, mis on seotud jalgadega. Tekkida võivad näiteks villid, tursed ja valu.

Veebilehel Womanitely on välja toodud seitse nõuannet, mis aitavad jalutuskäikudelt koju jõuda muretult ja jalavaluta.

Kehaasend olgu õige!

Kõndimise ajal tuleb hoida head rühti ning jälgida, et keha ei kalduks liialt ettepoole või et kätega ei vehitaks ülearu aktiivselt. See aitab vähendada survet, mis tekib kõndimise ajal jalgadele, kasutada jalgade ja puusade lihaseid ja nõnda vältida valest asendist tekkida võivat jalavalu.

Enneta rakkusid ja ville!

Villide ja rakkude vastu on head spetsiaalsed plaastrikesed, kuid tõhusaim vahend on siiski paar kvaliteetseid suurepäraselt istuvaid jalatseid. Need aitavad nii rakkude, villide kui kõigi teiste jalgadega seotud probleemide vastu.

Tarbi piisavalt vedelikku!

Kõndimine on mõnusam ja lihtsam, kui nahk varvastel ning kandadel on pehme ja terve, mitte kuiv ja lõhenenud. Seega joo kogu päeva jooksul piisavalt vett, et vältida vedelikupuudust.

Muuhulgas on piisavast veekogusest abi naha kuivamise ja kandadele tekkivate lõhede ennetamisel. Kui nahk on siiski kuiv ja kannad karedad, tuleks abi otsida niisutavast kreemist.

Tee pikka vahemaad läbides puhkepause!

Pikkade vahemaade läbimisel on lihasvalude ja jalavalu vältimiseks soovitatav teha mõned väikesed pausid. Ning ka kõndimise juures kehtib treeningu kuldreegel, et enne jalutamist, vajadusel puhkepauside ajal ja kõnnitiirult naastes võiks lihaste soojendamiseks, vigastuste ning valude vältimiseks ja rahustamiseks teha jalalihaste venitusharjutusi.

Lase jalgadel hingata!

Heast materjalist ja hingavad sokid ning kingad on väga tähtsad. Seda eriti siis, kui mõõdad kõndides pikki vahemaid. Jalg vajab õhku ning hingavad sokid aj kingad aitavad vältida ebameeldivat lõhna, ebamugavat tunnet, löövet ja ville.

Turguta jalgu külma vanniga!

Selle asemel, et jalgu pärast kõndimist järgneva kuuma dušiga pesta, kiirenda vereringet hoopis 10minutilise külma jalavanniga. See vähendab jalgade turset ja leevendab kerget valu.

Kuigi osa soovitusi paneb ette, et jalaturset leevendab tõhusalt jäine vann, on mõistlikum siiski kasutada lihtsalt külma või pisut leiget vett.

Ära lõika küüsi liiga lühikeseks!

Kui kõnnid igapäevaselt palju, on parem vältida varbaküünte liiga lühikeseks nudimist. See võib põhjustada sissekasvanud varbaküüsi ja tugevat valu. Küüned peavad olema täpselt nii pikad, et varvastel oleks jalanõudes mõnus olla, et kusagilt ei pitsitaks ega oleks valus.

Oled sa DigiPRO või Geenius? Vali sobiv tellimus siit.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.