Sisuturundus

Asjad pakitud ja reisiplaan paigas? 5 nippi, kuidas autoreisi tervislikumalt läbida

Õnneks on olemas nipid, mis aitavad autoreisil muretumalt kulgeda.Foto: Shutterstock

Asjad on autosse pakitud ja reisiplaanid tehtud. Dokumendid korras, liikluskindlustus ja kaskokindlustus olemas. Olete igati valmis maanteesõiduks. Kui tegu on pikema autosõiduga, tuleb arvestada mitmete tervisele ohtlike takistustega, mis võivad teel ette tulla.

Võimetus kulgeda soovitud tempos kiirteel, kus ainsaks valikuks einetada on kiirsöögikohad, võib kallutada hajameelsusele ka kõige vilunuma autojuhi. Me kõik teame seda tunnet, et lihased on krampis, kõht puhitab ja halb enesetunne ei kao ka siis, kui lõpuks kurnatuna autost välja tuigerdad.

Õnneks on olemas nipid, mis aitavad autoreisil muretumalt kulgeda. Proovi näpunäiteid, mis aitavad kaasa stressivabamale autoreisile! 

Näkitse vahepalasid ja joo läbimõeldult

Kui viibite kitsas ruumis ja olete kaasa haaramas mistahes käeulatuses olevat toitu  siis mõtle järele ja vali eine, mis on tegelikult kõige mõistlikum.

Nutikad suupisted sõidu ajaks võiksid sisaldada värskeid tooteid (eriti käepärased on lihtsalt suhu pistetavad palad nagu porgandipulgad, viinamarjad või mustikad), sobivad ka kuivatatud puuviljad, täisterakreekerid või granolabatoonid ja pähklid.

Ja ära unusta vett! Andmed näitavad, et isegi kerge vedelikupuudus põhjustab teedel peaaegu sama palju õnnetusi kui joobes juhtimine.

Tee autost oma jõusaal

Olgu, raskuste tõstmine ei pruugi kitsas kinnises ruumis olla mõistlik valik, kuid on mõned väikesed harjutused, mida saad teha, eriti kui oled reisija. Jalalabade tõstmine põrandal, kõhulihaste pingutamine 30 sekundi jooksul  või selja istmelt tõstmine käte abil  on vaid mõned liigutused, mis parandavad verevoolu ja panevad südame veidi kiiremini põksuma.

Need väikesed korduvalt tehtavad liigutused võivad aidata kaasa füüsilisele värskendusele ja vähendada reisimisest tingitud verehüübe riski. Hoiduge hoogsate käteringide tegemisest, välja arvatud juhul, kui tunnete, et teie juhile tuleb uni peale.

Tee sõidupause

Kui sul kulub sihtkohta jõudmiseks rohkem kui paar tundi, siis mõned lisapausid tõenäoliselt ajakava ei muuda.

Taaskäivita oma keha ja vaim, tehes sagedasi pause ja end venitades või veidi jalutades. Nii toimides suudad ümbritsevat maastikku paremini nautida. 

Lase oma mõtetel rännata

Pole saladus, et pikk maanteesõit võib üsna igavaks muutuda. (“Kas me oleme juba kohal?”). Nagu paljude “mitte-nii-põnevate” olukordade puhul, on alati olemas ahvatlus täita auto erinevate seadmetega. Kuid oma vaimse tervise huvides võiksid ajule puhkepausi võimaldada.

Oma mõtete rändama laskmist või unistamist on seostatud paljude positiivsete mõjudega, alates mälu paranemisest kuni loovuse tõusmiseni. Pealegi, eeldades, et olete puhkusel, võib vooluvõrgust lahtiühendamine olla teretulnud kergenduseks, et vältida muret igasuguste sõnumitega seotud kohustuste pärast.

Kuula meeliülendavat audioraamatut

Audioraamatust maksimumi saamiseks pole olemas parimat aega kui pikk maanteesõit. Avatud tee hoiab eemale segajad, jättes teile vaimset ruumi keskendumiseks mis tahes sinu valitud teemale. 

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.