Sisuturundus

Nulliga nullist sajani – alkoholivabade jookide tormiline populaarsuse kasv

Eesti alkoholivabade jookide turg on viimase viie aastaga tundmatuseni muutunud – märkimisväärselt on kasvanud nii toodete valik kui ka tarbijate nõudlus. Pelgalt alkoholivabade õllede segmendi maht jaeturul on kasvanud kolmekordseks, toodete hulk on suurenenud aga pea kakskümmend korda.

Saku Õlletehase juht Jaan Härms kutsub üles tarbima vastutustundlikult ja leidma oma lemmikjoogile ka alkoholivaba alternatiiv. 

Alkoholivabade jookide sortiment on tublisti suurenenud

“Saku Õlletehase joogid on kõigile teada ja tuntud. Tajume seejuures ka oma vastutust olla vastutustundliku tarbimise eestkõnelejaks ning oleme aasta-aastalt kasvatanud märkimisväärselt alkoholivabade jookide sortimenti,” kinnitab Saku Õlletehase juhatuse liige Jaan Härms.

Ta märgib, et nii maailmas kui ka Eestis just koroonapandeemia ajal kasvanud tervislikke eluviise hindavate ja teadvustavate inimeste arv. “Suurenenud nõudlus alkoholivabade toodete järele annab meile tootjana võimaluse pakkuda tarbijatele üha laiemat valikut maitsvaid ja tuttavaid jooke ka alkoholivabadena.”

Saku Õlletehase emafirma Carlsberg Grupi üks keskkonna-, sotsiaalmõju ja valitsemise ehk ESG-strateegia eesmärkidest on NULL vastutustundetut alkoholitarbimist, millega soovitakse tarbijatele anda selge signaal mõõdukuse ja vastutustundlikkuse osas, hõlmates nii alkoholivabade jookide üha laienevat valikut kui ka selget ja vastutustundlikku turundustegevust. 

Kui 2015. aastal oli Saku Õlletehase portfellis üks alkoholivaba õlu ja üks siider, siis 2021. aastaks oli valik kasvanud juba 16 õlle ja nelja erineva siidri peale. Ka aasta-aastases võrdluses on alkoholivabade jookide tarbimine kasvutrendis – näiteks võrreldes 2020. aastaga kasvas Saku Õlletehase alkoholivabade õllede ja siidrite müük möödunud aastal 28%.

Alkoholi kuritarvitamine on globaalne tervisemure

Jaan Härmsi sõnul on alkoholi kuritarvitamine – sealjuures alaealiste alkoholi tarvitamine, joobes peaga sõitmine või liigtarvitamine – globaalne tervisemure.

“Töötame koos teiste meie sektori ettevõtetega üleilmselt, et neid teemasid adresseerida. Meie soovitus on tarbijatele alati – nautige meie jooke vastutustundlikult,” avaldab Härms.

Ta viitab, et Saku Õlletehase tootevalikus on hulgaliselt alkoholivabu tooteid, mille seast omale meelepärane valida. Oled õllesõber, eelistad siidrit või pead lugu heast long drink’ist – kõikidele neile jookidele on Saku Õlletehasel pakkuda ka alkoholivaba alternatiiv.

“Septembris on ellu kutsutud ka teada-tuntud rahvaalgatusena sündinud kampaania, alates 2017 Tervise Arengu Instituudi toetatav “Septembris ei joo”. See on ju väga hea aeg, et leida oma lemmikjoogile alkoholivaba alternatiiv,” rääkis Härms. 

Saku Õlletehase alkoholivabade toodete portfelli kuuluvad nii alkoholivabad õlled, siidrid kui ka long drink. Kõige populaarsemad alkoholivabad tooted eestlaste hulgas Saku tootevalikust on Carlsberg alkoholivaba maheõlu ning alkoholivabad Saku Originaal ja Rock.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.