Tervislike harjumuste edendamine mängustamise abil

Foto: Pixabay

Tervislike harjumuste omandamine ja säilitamine võib olla keeruline, eriti tänapäeva kiire elutempo ja pideva stressi juures. Üks uuenduslik meetod, mis on viimastel aastatel populaarsust kogunud, on mängustamine (gamification). See tähendab mängumehaanika ja -elementide kasutamist mitteseotud kontekstides, nagu tervis ja heaolu, et motiveerida ja kaasata inimesi.

Mängustamine võib olla võimas tööriist tervislike harjumuste edendamisel, pakkudes lõbusat ja motiveerivat viisi positiivsete muutuste elluviimiseks (kasiino mängudest loobumine, sporditreeningute edendamine, uute keelte õppimine).

Mis on mängustamine?

Mängustamine tähendab mänguelementide, nagu punktide kogumine, tasemed, väljakutsed ja auhinnad, integreerimist igapäevastesse tegevustesse. Selle eesmärk on muuta igapäevased ülesanded ja eesmärgid mängulisemaks ja seeläbi motiveerivamaks. Tervisevaldkonnas tähendab see näiteks sammude loendamist, vee joomise jälgimist või tervisliku toidu söömise eest punktide kogumist.

Kuidas mängustamine aitab tervislikke harjumusi edendada?

1. Motivatsioon ja kaasamine: Mängustamine suurendab inimeste motivatsiooni ja kaasatust, kuna see pakub kohest tagasisidet ja tunnustust. Näiteks sammude loendurid ja aktiivsusmonitorid, nagu Fitbit ja Apple Watch, annavad kasutajatele reaalajas tagasisidet nende aktiivsustaseme kohta ja premeerivad neid, kui nad saavutavad seatud eesmärgid.

2. Konkureerimine ja sotsiaalne tugi: Mängustamine võib hõlmata konkurentsielemente, kus inimesed saavad sõprade või kolleegidega võistelda. Selline sõbralik konkurents võib olla tugev motivaator, aidates inimestel püsida aktiivsena ja tervislikke harjumusi järgida. Lisaks saab mängustamise abil luua kogukondi, kus inimesed saavad üksteist toetada ja julgustada.

3. Eesmärkide seadmine ja jälgimine: Mängustamine aitab inimestel seada konkreetseid, mõõdetavaid ja saavutatavaid eesmärke. Näiteks võivad inimesed seada endale eesmärgiks juua päevas kaheksa klaasi vett või kõndida 10 000 sammu. Mängustamisrakendused jälgivad nende eesmärkide täitmist ja annavad kohest tagasisidet, mis aitab inimestel oma edusamme jälgida ja motiveerib neid jätkama.

4. Õppimine ja haridus: Mängustamine võib aidata harida inimesi tervislike eluviiside kohta. Mängude ja interaktiivsete tegevuste kaudu saavad inimesed õppida tervisliku toitumise, treeningu ja muude terviseaspektide kohta. Näiteks võivad rakendused pakkuda mini-mänge, kus kasutajad saavad õppida tervislike toitude koostisosi või õigeid treeningtehnikaid.

 Edukad mängustamisrakendused tervisevaldkonnas

1. Habitica: see rakendus ühendab ülesannete haldamise mängumehaanikaga, kus kasutajad saavad luua avatare ja teenida punkte tervislike harjumuste järgimise eest. Habitica julgustab igapäevaste ülesannete täitmist, premeerides kasutajaid ja pakkudes väljakutseid.

2. Zombies, Run!: see rakendus muudab jooksmise põnevaks mänguks, kus kasutajad peavad zombisid vältima ja missioone täitma. Rakendus loob kaasahaarava loo, mis motiveerib inimesi rohkem liikuma.

3. MyFitnessPal: see rakendus aitab kasutajatel jälgida oma toitumist ja treeninguid, pakkudes samal ajal mängulisi elemente, nagu punktid ja auhinnad. MyFitnessPal julgustab tervislikke toitumisharjumusi ja füüsilist aktiivsust.

Mängustamine pakub tõhusat ja lõbusat viisi tervislike harjumuste edendamiseks. Muutes tervise ja heaolu mängulisemaks, aitab see suurendada motivatsiooni, kaasatust ja järjepidevust. Mängustamise abil saavad inimesed seada ja saavutada tervislikke eesmärke, õppida uusi terviseteadmisi ning leida sotsiaalset tuge ja konkurentsi, mis aitab neil oma tervislikku elustiili säilitada. Mängustamine pole mitte ainult tõhus, vaid ka lõbus viis tervislike harjumuste kujundamiseks ja säilitamiseks.

Tähelepanu! Tegemist on hasartmängu reklaamiga. Hasartmäng pole sobiv viis rahaliste probleemide lahendamiseks. Tutvuge reeglitega ja käituge vastutustundlikult!

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.