Apteegis praktikal: kõige keerulisemad on juhtumid, kus inimest on ühel või teisel põhjusel raske aidata

Proviisoritudeng Reginal on apteegipraktikast vaid head mälestused.Foto: Helen Kannus

Proviisoritudengite jaoks on apteegipraktika üks olulisemaid etappe, kus omandatakse vajalikke praktilisi kogemusi nii apteegis töötamise kui ka klientidega suhtlemise osas. Proviisoriõppe viiendal ehk viimasel kursusel õppiv Regina Berezovskaja kinnitab, et apteegis valitsev õhkkond inspireeris ka teda, kuna sealsed kolleegid on suhtlemisele väga avatud.

Proviisoril on palju erinevaid karjäärivõimalusi

Hetkel 25-aastane Regina soovis proviisoriks õppida põhjusel, et teadus ja meditsiin on talle alati huvi pakkunud. “Ka gümnaasiumis käisin Tartu  Tamme Gümnaasiumi meditsiinilise kallakuga klassis. Gümnaasiumi lõpus valisin arsti- ja proviisoriõppe vahel ning otsustasin, et proviisor istub mulle paremini – see õpe ei ole nii pikk, kuid hõlmab samuti meditsiini, ravimeid ning inimeste abistamist. Lisaks on proviisoril palju erinevaid karjääriteid, mis on minu jaoks ka väga oluline,” selgitas ta.

BENU apteegis alustas Regina praktikat selle aasta maikuus, kui asus tööle abitöölise ja klienditeenindajana. Seega on tänaseks jõutud kogemusi omandada juba pool aastat. Apteegis vastutas Regina kauba vastuvõtu ja väljapaneku, samuti ka apteegi puhtuse eest. Ent palju tuli suhelda ka klientidega, keda sai nõustada mitteravimite osas nagu toidulisandid ja hooldusvahendid.

“Mind õpetati kasutama vajalikku arvutiprogrammi, mida BENU apteegid kasutavad, et saaksin ka kassas töötada. Samuti aitasin proviisoritel käsimüügiravimeid müüa ja tutvusin samal ajal ka retseptiravimitega,” kirjeldas ta.

Püsikliente teatakse nimepidi

Kolleegid võtsid Regina apteegis avasüli vastu, mistõttu möödus apteegitöösse sisseelamine väga kiiresti. Tudengile torkas aga kohe silma BENU Sõbra apteegile omane soe ja toetav õhkkond, kus kliente soojalt tervitatakse. “Ma pole kunagi näinud, et apteegis olles kliendid naerataksid ja oleksid suhtlemisele nii avatud kui minu apteegis ning see on vaieldamatult minu tublide kolleegide saavutus.”

Kõige rohkem jäi Reginal meelde, kuidas apteegijuhataja püsiklientidega suhtles. “Ta mäletas neid nimepidi, küsis lastelaste kohta ja uuris eelnevate tervisemurede lahenemise kohta. Selline õhkkond andis mulle palju inspiratsiooni olla apteegi külastajatega rohkem avatud, rääkida ja suhelda vabamalt, sest et ma nägin, kui hoolsalt nad minu kolleege kuulasid ning kui palju usaldust nende silmades oli,” kirjeldas proviisoritudeng.

Sellises sõbralikus atmosfääris, kus kollektiiv on toetav ja rõõmsameelne, sujuvad tööpäevad pingevabalt ja rõõmsameelselt ka töötajate jaoks. “Samas peab meeles pidama, et ka apteekreid tuleb hoida,” lisas ta.

Väljakutsed teevad ainult tugevamaks

Siiski leidus apteegis ka väljakutsuvamaid situatsioone, millega igapäevaselt rinda tuli pista. “Kõige keerulisemad on juhtumid, kus inimest on ühel või teisel põhjusel raske täisulatuses aidata – näiteks kui inimene ise ei soovi nõustamisele keskenduda, on pahur või kui inimese mure lahendamiseks on vaja arsti abi, kuid arsti kätte ei saa – siis on proviisorid asetatud keerulisesse olukorda, kus nad tahavad kogu hingest inimest aidata, kuid nende teadmised ja õigused on piiratud,” nentis ta.

Reginale jäid apteegipraktikast enim meelde toetavad kolleegid, kellelt on väga palju õppida. Foto: Helen Kannus

Siiski on Reginale väga hästi meelde jäänud oluline ütlus: tervishoiutöötajate peamine ülesanne on aidata inimesi nii, et nad lõpuks kergendust tunneks. “Kui patsient väljub arsti kabinetist või apteegist kogu vajaliku info ja selge plaaniga, mida oma tervisega edasi teha, kui kõik tema küsimused said vastuse, kui tal ei jäänud hinge peale mingeid muresid või arusaamatusi – siis on tervishoiutöötaja töö tehtud sajaprotsendiliselt.”

Ideaalne tööandja hoolitseb töötajate heaolu eest

Et proviisoriõpe pakub erinevaid võimalusi töötamiseks, on Reginal ka juba ettekujutus, milline võiks olla ideaalne tööandja. Tudengi sõnul hoolitseb suurepärane tööandja eelkõige oma töötajate heaolu eest. “Kui tekib probleeme – ja neid tekib ju niikuinii –, siis töötajad ei karda tema poole pöörduda, sest nad teavad, et nende eest hoolitsetakse ja tullakse alati appi,” kirjeldas ta.

Samuti on Regina sõnul oluline, et tööandja ei mõtleks ainult tööohutusmeetmete täitmise, vaid ka töötajate mugavuse peale. “Muidugi peab ka töökorralduslik pool olema hästi organiseeritud, et töökollektiiv saaks toimida tõhusalt. Mina hindangi apteegi kui töökoha puhul seda, kui üles on seatud hea, efektiivne süsteem, milles on keskmeks iga patsiendi tervis, kuid milles ei unustata ka töötajate heaolust. Õnnelik proviisor = õnnelik klient,” ütles ta lõpetuseks.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.