Invaru on Eesti üks juhtivaid abivahendite hoolduse ja remondi pakkujaid, kes on pühendunud kvaliteetsete teenuste pakkumisele inimestele, kes vajavad igapäevaelus liikumis- ja muid abivahendeid. Rääkisime Invaru töökoja juhataja Martin Valteriga, et saada nende tööprotsessidest ja väljakutsetest parem ülevaade.
Kui küsime Valterilt, millised on kõige levinumad abivahendid, mis nende töökotta jõuavad, vastab ta pikemalt mõtlemata, et kõige rohkem hooldavad ja remondivad nad ratastoole ja neljarattalisi tugiraame. “Neile järgnevad poti- ja dušitoolid, kargud, hooldusvoodid, lastekärud, jalgrattad, elektrilised invarollerid, beebikaalud, lingtõstukid, seisulauad ja rinnapumbad. Siin on osa asju veel nimetamata, näiteks oleme vajadusel ka puidust käimiskepile õige pikkuse andnud,” loetleb ta.
Põhilised probleemid, miks abivahendid hooldusesse või remonti tuuakse, on mure piduritega, probleemid rehvidega või ka kulunud laagrid ja väljavahetamist vajavad istme- ja seljatoekatted.
Iga üüritav ratastool, potitool või muu abivahend läbib ka enne välja üürimist Invaru töökojas tehnilise ülevaatuse ja põhjaliku puhastuse-desinfitseerimise.
“On loomulik, et liikuvad abivahendid või kauem kasutuses olnud vahendid vajavad aeg-ajalt ülevaatamist, nende osad väljavahetamist või hooldust ja remonti. Üüriperioodi jooksul on selline hooldus kasutajate jaoks tasuta ning vajadusel tuleb lihtsalt abivahendikeskusega ühendust võtta,” selgitab Valter.
Olulisel kohal on kvaliteedi tagamine
Hoolduse ja remondi osakonnas töötab 15 inimest. Valter rõhutab: “Hoolduse ja remondi kvaliteedi tagamiseks teostame tehtud töödele pistelist kontrolli, koolitame ennast uute toodete saabudes ja vajadusel kordame või koolitame juba läbikäidud teemasid. Lisaks võtame tõsiselt klientide tagasisidet nendes küsimustes ja võimalusel parandame ennast.”
Küsimusele, millised on peamised kriteeriumid, mille alusel Invaru otsustab, missuguseid abivahendeid hooldada või remontida, siis püütakse abiks olla kõigile. “Püüame remontida kõiki liikumisabivahendeid, millele suudame pakkuda varuosi ja mille remondiks on meil teadmisi ja töövahendeid,” lisab ta.
Valter rõhutab, et nende juurde võib remonti ja hooldusesse tuua ka teistest kohtadest ostetud või renditud abivahendi. “Viimasel ajal juhtub seda päris tihti.” Ainus, mille ta siinkohal välja toob, on see, kas Invarus on mujalt ostetud või renditud toodetele varuosi saada. “Üldiselt oleme kõikidele teemadele lahenduse leidnud,” lisab ta.
Elektriliste abivahendite kasutamine on tõusvas trendis
Valteri sõnul on nende töökoja töötajate igapäevane töö erinevate abivahendite hooldus ja remont. “Lisaks on meil eraldi inimene, kelle peamiseks ülesandeks on elektriliste abivahendite remont ja hooldus. Kuna elektriliste abivahendite kättesaadavus ja kasutamine on tõusev trend, siis näen, et sellega tegelevaid inimesi saab meil rohkem olema,” märgib Valter.
Keerulised juhtumid ja suured väljakutsed
Küsimusele, millised on olnud kõige keerulisemad juhtumid, vastab Valter, et need on seotud varuosade puudumisega või abivahendite sedavõrd suure amortiseerumisega, et remont pole enam võimalik. “Kõige keerulisemad juhtumid on need, kus pole vajalikku varuosa võtta. Sama keerulised on olukorrad, kus inimesele armsaks saanud abivahend on sedavõrd amortiseerunud, et remont pole enam võimalik või otstarbekas – just see emotsionaalne pool,” räägib ta.
Kui tihti tasub abivahend hooldusesse viia?
Valteri sõnul sõltub abivahendite hooldamise sagedus ja meetod konkreetsest abivahendist ning selle kasutamise intensiivsusest. “Kindlasti tuleks alati lähtuda abivahendi kasutusjuhendist, kus on toodud täpsed hooldusjuhised ja -intervallid,” rõhutab Valter.
Kasutajad saavad ise palju ära teha, et abivahendid kestaksid paremini. “Näiteks ratastooli puhul tuleks vältida selle hoidmist pikalt välitingimustes, kuna niiskus võib kahjustada ratastooli komponente. Samuti ei tohiks ratastooliga sõita merevette või liivas, kuna see võib kahjustada mehaanilisi osi,” selgitab Valter. Lisaks võib talvel teedele puistatav graniitkillustik rehve rohkem kulutada ja lõhkuda.
Üüritud abivahendite puhul on oluline meeles pidada, et tegemist on abivahendikeskuse varaga ja seda tuleb kohelda heaperemehelikult. “Iga abivahend on mõeldud kindlaks tegevuseks, näiteks ratastool liikumiseks ja dušitool pesemistoiminguteks. Tavalise ratastooliga ei tohi minna duši alla ning ratastooli kasutades tuleb vältida seinte ja uste rihtimist ning olla astmetel ettevaatlik,” juhendab Valter. Ta täiendab: “Loomuliku kulumise korral teeb abivahendikeskus vajalikud parandused ja hooldused tasuta ning võimalusel antakse asenduseks samaväärne abivahend. Kuid valest või lohakast kasutamisest tingitud paranduste eest peab üürija ise tasuma.”
Ta lisab, et Invarust ostetud ja renditud abivahendite hoolduse ning remondi puhul on asendustoote kasutamine tasuta.
Kuigi kindlat hooldusintervalli ei ole, tasub alati olla tähelepanelik. “Kui tekib mõni tavapäratu heli või abivahend käitub teisiti kui tavaliselt, on mõistlik seadeldis igaks juhuks üle vaadata. Tähelepanelik tuleb olla ja alati lähtuda tootja kasutusjuhendist ja soovitustest, et vältida suuremaid probleeme,” soovitab Valter.
On olnud juhtumeid, kus abivahendit ei tasu enam remontida ja tuleks osta uus. “Sellised otsused sõltuvad konkreetsest abivahendist ja olukorrast, seega ei saa siin üldistust välja tuua. Iga juhtum on unikaalne ja nõuab individuaalset lähenemist,” tunnistab Valter.
Mobiilne remont üle Eesti
Invaru klientidel on võimalus taotleda hooldust või remonti e-kirja teel aadressil info@invaru.ee või pöördudes teeninduspunkti klienditeenindajate poole. Valter kinnitab, et vajadusel pakuvad nad ka mobiilset remonti ja kergemaid hooldustöid Eesti piires.
Invaru remonditöökoda on alati valmis abistama ja pakkuma parimat võimalikku teenust, et teie abivahendid oleksid töökorras ja pikaealised. Korralik hooldus ja õige kasutamine aitavad tagada, et abivahendid teenivad teid kaua ja usaldusväärselt.