“Ülimeeldiv kogemus!” Tuntud apteegiketi ilu- ja terviseanalüüsid koguvad klientide seas populaarsust

“Alles hiljuti käisid mul Pärnus näonaha raportit tegemas noored Tallinnast ja teenuse lõpus ütlesid nad kui ühest suust, et see oli nii informatiivne ja ülimalt meeldiv kogemus!” meenutab BENU apteegi konsultant Kaija.Foto: Jassu Hertsmann

Mure tervise pärast on sageli kiire tekkima, olgu põhjuseks halb enesetunne, liiga kõrge või madal vererõhk, juuste ja nahaga seotud probleemid või hoopis soov tervisemuresid ennetada. Ehkki iga terviseprobleemi puhul on esimeseks kontaktiks perearst, on ka apteegil järjest suurem roll nii ennetamisel kui ka tekkinud tervisemurede lahendamisel – seda tehakse BENU apteegis erinevate terviseanalüüside abil, kust saadavad spetsialisti nõuanded võivad suuremaid probleeme ära hoida.

Probleem leiab sageli lahenduse juba apteegis

Rõõmsameelne Kaija Songisepp on BENU apteegi kosmeetika- ja tervisetoodete konsultandina töötanud üle 5 aasta ning omandab hetkel Tartu Tervishoiu Kõrgkoolis kõrgharidust õenduses. Apteegi õhkkond on naisele meeltmööda olnud juba lapsepõlvest saadik, kuna on proviisori tütar ning tunneb end seetõttu steriilses apteegis väga koduselt. “Noorena olin täiesti kindel, et apteeki tööle ma küll minna ei taha, kuid siin ma nüüd olen!” naljatleb ta.

Kaija sõnul on apteegis töötamine väga vaheldusrikas – et töö iseloom viib teda pidevalt erinevatesse apteekidesse, on ka kliendid iga päev täiesti erinevad. “Apteegipere on mind algusest peale väga omaks võtnud ning meie koostöö ja teineteise abistamine sujub kenasti,” kinnitab ta.

Kuid millega tegeleb apteegis konsultant? Nimelt ei näe Kaijat apteegiriiulite vahel valu või külmetusega seotud muresid lahendamast, vaid hoopis klientide näo- ja peanahast analüüse võtmas ja raporteid koostamas – näiteks saab BENU apteekides hinnata oma näonaha ning juuste ja peanaha tervist, mille tulemusel valmib põhjalik raport ning saab hulganisti näpunäiteid, millest klient toodete valikul ja kasutamisel juhinduda saab.

Kaija analüüsib klientide pea- ja näonahka, koostab raporti ning selgitab, mida tuleks igapäevahoolduses muuta selleks, et olukorda parandada. Foto: Jassu Hertsmann

Kuna apteekides kasvab tervise- ja ilutoodete valik pidevalt, saavad apteegiteenused olla abiks toote ostuvalikul ja vajalikkuse väljaselgitamisel. “Tihti piisab vaid õigete toodete valikust ja kasutamisest ning probleem leiab kiire leevenduse juba apteegis, sest sageli võib tegu olla pigem kosmeetilist laadi probleemiga, toodete valest kasutamisest või teadmatusest tänapäeva laiast tootevalikust,” toob ta erinevaid näiteid ja lisab, et toodete valik laieneb pidevalt, mistap tuleb pidevalt “uute tulijatega” tutvust teha ning teemat läbi ja lõhki tunda.

Kõige tähtsam on kliendi mure ära kuulata

Et nahahooldustoodete valik on apteekides järjest suurem, tuleb ka konsultantidel pidevalt uute brändide ja toodetega tutvust teha, kuna soovitused, mis kehtivad ühele kliendile, ei pruugi üldse töötada mõne teise kliendi mure lahendamisel. “Proovime koos leida kõige sobivamad tooted ja nõustame kindlasti ka nende kasutamisel,” lisas ta.

Nii aitavad apteegis läbiviidavad terviseteenused vähendada teiste tervishoiutöötajate niigi suurt ülekoormust. “Teenusekonsultandid apteekides püüavadki omalt poolt olla abiks inimestele, kes ilmtingimata arstiabi ei vaja. Selliselt saame ka meie omalt poolt anda panuse, et vähendada niigi ülekoormatud perearstide koormust, sest tihti pöördutakse oma kergemate muredega kohe nende poole, kui abi võiks olla palju lähemal – apteegist ilu- ja tervisekonsultandi käest,” räägib Kaija.

Sageli tullakse vastuvõtule puhtast uudishimust

Konsultandi töös on Kaija sõnul ülioluline suhtlemisoskus ja empaatiavõime. “Konsultandi tööprotsess algab esmalt kliendi mure kuulamises ning seejärel oma erialaste teadmiste ja kogemuste kasutamises. Igat klienti tuleb käsitleda vastavalt persoonile ja hetkeolukorrale. Kindlasti ei tohi lasta oma emotsioonidel lasta võimust võtta ja püüda alati jääda professionaalseks ja korrektseks,” selgitab ta.

Üheskoos kliendiga püütakse alati leida sobivad tooted ning tutvustatakse lähemalt ka nende kasutamist. Foto: Jassu Hertsmann

Kaija sõnul tullakse teenustele täiesti erinevatel põhjustel ning kindlasti ei pöördu kõik inimesed vastuvõtule juba tekkinud või pikalt vindunud terviseprobleemi tõttu, vaid soovivad näiteks oma naha ja juuste kohta rohkem teada saada, et võimalikke probleeme paremini ennetada.

“Nahaarstidele järjekorrad on mitme kuu pikkused ja just meie abiga loodetakse leida seniks leevendust ja abi, sest kui lihtsalt arstiaega oodata, võib probleem ju järjest süveneda. Tihtipeale polegi tegu tõsise haigusliku seisundiga ja piisab vaid õigest tootest ja kasutusest, kui olukord juba paraneb ja paari kuu pärast kättejõudvat arstivisiiti polegi enam vaja,” räägib Kaija.

Samuti levib parim reklaam ikka suust suhu ning sageli tuleb konsultatsioonile eelmise kliendi hea sõber või pereliige. “Alles hiljuti käisid mul Pärnus näonaha raportit tegemas noored Tallinnast ja teenuse lõpus ütlesid nad kui ühest suust, et see oli nii informatiivne ja ülimalt meeldiv kogemus!” meenutab ta. Samuti kirjutavad kliendid sageli Kaijale e-kirja ning tänavad oskusliku abi osutamise eest. “Just need hetked ja ka apteegipere positiivne toetus annavad kinnitust, et teen õiget asja.”

Apteek kannab väga olulist rolli ühiskonna tervisliku seisundi eest hoolitsemisel
Helen Laupa, BENU apteegiteenuste arendusjuht

Aina rohkem pöördutakse apteeki enama kui vaid kindlate ravimite soetamise vajadusega. Ja nii käsikäes selle arenguga on ka teenuste tarbimine apteekides kiiresti populaarsust koguv.

Nii nagu meid ümbritsev maailm liigub terviku käsitlemise suunas, on ka apteegi olemus ajas muutunud ja arenenud. Apteek kannab väga olulist rolli ühiskonna tervisliku seisundi eest hoolitsemisel, olles vastutav kvaliteetsete ravimite kättesaadavuse eest.

Vaadates aga ühiskonna tervist tervikuna, on lisaks ravile väga oluline kaal ka haiguste ennetamisel. Siinkohal ongi oluline roll apteegiteenustel. Täna on BENU apteekides võimalik osa saada kokku ligikaudu 20-st erinevast apteegiteenusest. Siia kuuluvad erinevad tervisenäitajate mõõtmised, hooajaliselt vahelduvad teenused, nõustamis- ning meditsiinilised teenused jne. Kuna meie naha ja juuste on seisukord peegeldab tihtipeale ka meie organismi seisundit tervikuna, siis on valitud apteekides võimalik teha ka kolme iluteenust.

Apteekrile endale pakub teenuste osutamine võimalust tagada veelgi kvaliteetsem ja personaalsem teenindamine ning aitab soovitada kliendile just talle kõige enam vajalikke preparaate. Isiklikus vaates tõstab apteekri kvalifikatsiooni läbi erinevate koolituste ning toob igapäevatöösse juurde värvi ja mitmekülgsust.

Nii toetavadki müük ja teenus teineteist luues sümbioosi, mis kannab endas üht ja olulist väärtust – toetada meie inimeste tervislikku heaolu selle kõige terviklikumas võtmes. 

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Igal argipäeval

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto-, raha- ja meelelahutusportaali olulisematest lugudest.