Hea nõuanne

Personaaltreeneri 5 nippi, kuidas jaanipäeval hea vorm säilitada

Grillpeo võib ka tervsilikult mööda saata.Foto: Shutterstock

Rubriiki toetab

Suvel on oluline hoida tervislikku rutiini, et hea enesetunne ja vorm säiliksid ka sügis-talvisel perioodil, kui kimbutama hakkavad külmetushaigused. Jaanipäeva pidustuste keskel ei tohiks seega vabandusi leida ega unustada tasakaalustatud menüüd ja sportlikke harjumusi.

„Oluline on järjepidevalt treeningrutiinide järgimise ja tervislike valikute tegemisega jätkata, kuid ära unusta ka sõpradega jaanilõkke ümber õhtut nautida,“ sõnab personaaltreener ja Rakvere saadik Siim Kelner.

Siinkohal jagab personaaltreener viit nõuannet, mida järgides oled ka pärast pikki jaanipidustusi sama heas või paremaski vormis kui praegu. 

Grilli kõrvale valmista ka juurvilju

Grillihooaeg ei tähenda pelgalt seda, et toidulaual on vaid tummine liha ja toorvorstid. Menüüs on oluline osa ka maitsval ning värvilisel salatil, mis on kerge ja vitamiinirikas ning sobib ideaalselt jaanipäeva grilli juurde. „Minu enda üheks lemmikuks on punase kapsa salat fenkoli ja sinihallitusjuustuga, sest toitainerikas punane kapsas ja fenkolis sisalduvad kiudained hoiavad kõhu kauem täis,“ lisab Kelner ning soovitas proovida ka küpsetatud juurvilju, mis saavad grillil mõnusalt suitsuse maitse.  

Joo isetehtud tervislikku maitsevett

Unusta ebatervislikud ja suhkrurikkad karastusjoogid! Too oma jaanipäeva menüüsse põnevad maitseveed, mis on palaval suvepäeval tervislikuks kosutuseks ning mida on lihtne valmistada. Eestis hakkavad peagi valmima esimesed suvised maasikad ja seega on ideaalne aeg proovida maasikate ning basiilikuga maitsevett. „Lisa maasikaid ja basiilikut tunde järgi oma tavalisele joogiveele ning saadki mõnusa maitsekombo,“ sõnab Kelner ja soovitab julgelt erinevate suviste marjade ja puuviljadega kodus maitsevett valmistada. 

Kutsu sõbrad trenni kaasa

Jaanipäeval tahaksid hoopis trenni tegemise asemel sõpradega aega veeta? Neid saab omavahel ideaalselt ühendada. „On täiesti okei jaanipühadel kangile ja harjutustele mitte mõelda. Aktiivsuse hoidmiseks mängige sõpradega näiteks meeleolukaid ja sportlikke seltskonnamänge või minge loodust avastama,“ soovitab Kelner. 

Jaanipäeval pea piiri alkoholiga

Arvatakse, et jaanipäeva pidustuste juurde peab kindlasti kuuluma ka alkohol. Tegelikult leiab täna internetist otsides suviseid alkoholivabasid retsepte, mis jaanipäeva grillipeo toredaks muudavad. „Minu üheks suureks lemmikuks on Virgin Mojito, kuid suhkrusisalduse tõttu on oluline ka seda mõistlikkuse piirides tarbida,“ soovitab treener. 

Teadlikud valikud on kõige alus

„Grillimine on väherasvane küpsetusviis ning liha on toitainerikas – seega ei ole lõpptulemus mitte ainult maitsev, vaid ka tervislik,“ sõnab Kelner. Siiski tasub grillides valida poest taljesõbralikumad variandid, näiteks eelistada tuleks madalama rasvasisaldusega liha. Tublimad kodukokad võivad proovida ka ise liha marineerida. “Marinaadi valmistades saab komponente ise valida ja ka kogused oma eelistustele vastavalt paika panna,“ ütleb Kelner. Koostisosadena soovitab treener näiteks sibulat, küüslauku, äädikat, soola, pipart ja suhkrut. „Mõõdukas koguses suhkrut ei pea üldse pelgama. Kõik on kogustes kinni,“ rõhutab ta.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.