Stebby heaolublogi

Unistuste sport: sama intensiivne kui tunnipikkune jõusaalitreening, aga aega kulub hoopis vähem

EMS-treeningut proovinud Inekese sõnul kulub võrreldes tavapärase jõusaalitreeninguga tunduvalt vähem aega, kuid intensiivsus on ligikaudu samaväärne üle tunni aja kestva jõusaalitreeninguga.Foto: erakogu

Stebby partnersuhete juht Ineke (42) otsis üsna pikalt sobilikku treeningut, mida oleks lihtne mahutada tema niigi pingelisse päevakavasse ja mis aitaks parandada füüsilist vormi. Päris suureks pähkliks kujunenud otsingud lõppesid HAF treeningstuudios Tallinnas, kust Ineke avastas kiire, kuid tõhusa treeningu.

Treeninguga seotud mõtetest ja ootustest ning kahe kuu jooksul HAF-is saavutatud tulemustest kirjutab Ineke Tervisegeeniuse Stebby heaolublogis.

Tuletame meelde – mis on EMS-treening?

Täheühend EMS tähistab elektromüostimulatsiooni ehk lihaste stimuleerimist elektriimpulssidega, mille võimsus ja sagedus on pidevalt kontrollitud.

Tegu on personaaltreeneri juhendamisel toimuva 20-minutilise treeninguga, mille ajal kannab treenija elektroodidega varustatud kostüümi ning teeb koos treeneriga kooskõlastatud treeningkava ehk harjutusi. Esimene treening on teistest erinev – see kestab koos mõõtmiste ja treeneri konsultatsiooniga 60 minutit.

HAF treeningstuudio looja ja peatreeneri Enely Sarapuu sõnul aitab EMS-treening vähendada kehakaalu, toetab kaalulangust ja rasvapõletust ning tõstab keha toonust. Lisaks leevendab see ala- ja ülaselja probleeme, lihaspingeid, migreeni ning pea- ja närvivalu.

Samuti toetab treening vigastustest, aga ka operatsioonijärgset taastumist. Seetõttu kasutatakse EMS-i tihti füsioteraapiana. Kuigi EMS-treeningut nimetatakse treeninguks, on täpsemalt tegu teraapilise rehabilitatsiooni ja taastusraviga.

Loe lähemalt EMS-treeningust ja selle kohta levivatest müütidest Tervisegeeniuse artiklist SIIT.

Kogemus esmakordselt treenijalt ehk Inekese kaks kuud EMS-iga

Kust alustada? Olen enda silmis aktiivne inimene, kuid viimane aeg on näidanud, et alati saab olla aktiivsem ja teha rohkemgi, kui vaid oma aega targalt planeerida.

Igapäevaselt tegelen ma joogaga, külastan vahelduva eduga jõusaali ja tantsutunde ning matkan looduses. Siiski hakkasid kodukontori ja istuva töö negatiivsed mõjud ajapikku tunda andma seljavalude ja üleüldise füüsilise vormi halvenemise näol.

Kuna väikesed mured hakkavad teadupärast kuhjuma ja lõpuks suuremaid probleeme valmistama, oli vaja midagi ette võtta ning ka vaimse enesetunde parandamiseks tuli astuda järgmine samm lahenduste leidmiseks.

Mõistsin, et vanemaks saades ei piisa sellest, kui oled olnud varem sportlik rahulolu ja hea tervis sõltuvad siiski sellest, kui palju igapäevaselt, teadlikult ja järjepidevalt enda keha jaoks ise ära teed. Kui tervis on korras, tuleb ka heaolu ning rõõmus meel.

Mõeldud – tehtud

Jõudsin arusaamale, et vajan igapäevaellu regulaarset treeningut. Ilma suurema hoovõtuta alustasin kohe järgmisel päeval lahenduse otsimist. Olulisteks kriteeriumiteks sobiva treeningu valimisel olid eelkõige treeningule kuluv aeg ja tajutavate tulemuste saavutamine.

Stebby kasutajana uurisin erinevaid võimalusi ja suheldes HAF treeningstuudioga jõudsin otsusele, et proovin midagi tavapärasest erinevat. Valisin endale 10 korra EMS-treeningpaketi, millega sai ilusti kaetud kahe kuu jagu treeninguid. Selle aja jooksul peaks saama ka üpris hea ülevaate treeningu sobivusest ja tulemustest. 

Väikesed plussid loevad

Kuna EMS-treeningule kulub võrreldes tavapärase jõusaalitreeninguga tunduvalt vähem aega, kuid intensiivsus on ligikaudu samaväärne üle tunni kestva jõusaalitreeninguga, sobis see mulle väga hästi.

EMS-treeningu suur eelis on ka see, et ise treeningriideid ja pesemisvahendeid kaasa võtma ei pea. Lähed tavariietega kohale, seal antakse treeningriided, teed 20-minutilise treeningu ära, käid pesemas ja seejärel saadki juba jätkata muude toimetustega. Tunni aja sisse mahub kogu trennis käik alates minekust kuni tulekuni. 

Lühem ajakulu võimaldas mul mahutada EMS-treeningu juba hommikusse ning alustada tööpäeva erksalt ja hea enesetundega. Lisaks sellele jäid õhtud vabaks ning sain nõnda veeta kvaliteetaega perega, käia looduses ja tegeleda teiste harrastustega. 

Kuna EMS-treeningu puhul on personaaltreener alati kõrval, siis ei tule ka motivatsioonist puudu. Kui peaksin end tavalisel hommikul sundima tunniks ajaks jõusaali harjutusi tegema minema, oleks see mõnikord kindlasti vaimselt paras väljakutse. Tänu treeneri olemasolule ja juhendamisele ning treeningu lühikesele kestusele märkasin endas ka rohkem tahet pingutada algusest lõpuni – treeneri ees on ju soov anda endast alati parim.

Suureks plussiks olid minu jaoks ka HAF treeningstuudio asukohad. Kuna elan Tallinnas, kuid käin töö tõttu tihti Tartus, sobis mulle suurepäraselt, et mõlemas linnas on treeningu jaoks koht olemas. 

EMS-treeninguga harjub kiiresti

Kuna EMS-treeningu käigus lastakse tasa ja targu kehasse elektriimpulsse, toimub ka pidev dialoog treeneri ja treenija vahel. Esimesel korral tundus varustus, impulsid ning tavapärasega võrreldes teistlaadi treening veidi harjumatu, järgnevatel kordadel oli organism impulsiga aga juba paremini kohanenud ning minu enda kehatunnetus paranes märgatavalt.

Et teeneri valvas pilk jälgis mind pidevalt, oli harjutusi julge sooritada ning polnud hirmu, et saaksin endale kuidagi füüsiliselt mõne vale liigutusega haiget teha.

Tulemusega igati rahul

Nüüdseks olen EMS-treeninguid külastanud kaks kuud ja kindlasti jätkan treeninguga 1–2 korda nädalas ka edaspidi. 

Pärast esimest kuud EMS-is oli märgata, et mu keha on sootuks paremas toonuses. Treeningute algusajaks oli neljakuulise kodukontoris töötamisega kogunenud kehakaalule neli lisakilo, millest kaks olen treeningperioodiga juba kaotanud. Mõõtudelt kadus 2–5 cm nii kõhu kui puusade piirkonnast. Kuna olin ka enne normaalkaalus ning teadupärast lihas kaalub rohkem kui rasv, siis ei saagi oodata kohe suurt kaalukaotust. Siiski tajun, et minu kehakoostis on kindlasti selle ajaga muutunud.

Tunnen, et EMS-treeningu ajakulu, hinda, kvaliteeti ja tulemust vaadates on kõik kenasti tasakaalus. Trenni on kiire ja mugav külastada ning see annab võimaluse igal päeval midagi enda jaoks vähese ajakuluga ära teha.

Eriti suur boonus on treeneri kaasatus. Treener loob mugava keskkonna, pakub õige kava ja on sinuga igal sammul. Ise jõusaali rassima minnes ei tea paljud, kas ja kuidas tegelikult treenima peaks – EMS-is sellist probleemi ei teki. 

EMS-treening võimaldab efektiivselt:

  1. vähendada kehakaalu ja rasvaprotsenti,
  2. saavutada lame kõht, peenem talje ja toonuses keha,
  3. tugevdada selga ja vabaneda seljavaludest,
  4. vabaneda peavaludest ja migreenist,
  5. vähendada tselluliiti ja muuta nahka pinguldatumaks,
  6. parandada lihasjõu tasakaalu,
  7. vähendada lihaspingeid,
  8. toetada vigastusjärgset rehabilitatsiooni,
  9. kiirendada treeningjärgset taastumist,
  10. kasvatada lihasmassi ja suurendada maksimaalse jõu näitajaid,
  11. kiirendada ainevahetust ja jääkainetest vabanemist.

HAF treeningstuudio asub nii Tartus kui Tallinnas. Vaata lähemalt SIIT.

Kui otsid EMS-treeningut või mõnda muud sportimisvõimalust kodukoha lähedal, siis aitab sind selles Stebby.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.